מהו ייפוי כוח מתמשך?

בייפוי כוח מתמשך, יכול אדם לקבוע כיצד ייראו חייו בעתיד אם יגיע למצב שבו לא יהיה מסוגל לקבל החלטות או לנהל את ענייניו. ייפוי כוח נערך אצל עורך דין שעבר הכשרה בנושא והוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי. לסיוע של עו"ד ייפוי כוח מתמשך, ניתן לפנות אל עורכת הדין עופרה זיו העוסקת בין היתר בייפוי כוח מתמשך ובענייני משפחה.

ייפוי כוח מתמשך הוא בעצם מסמך משפטי המאפשר לכל אדם בגיר (מעל גיל 18), לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו בעתיד במידה ויגיע למצב בו לא יוכל לטפל בכך בעצמו. זאת בתנאי שהוא מבין את המשמעות, המטרות והתוצאות של מתן ייפוי הכוח המתמשך.

מהו ייפוי כוח מתמשך?

קרדיט: Freepik

יתרון מרכזי של ייפוי הכוח הוא שהאדם "הממנה" בוחר מרצונו, עוד בשלב בו הוא מבין ומסוגל לקבל החלטות ולבצען מי יטפל בענייניו וכיצד יראו חייו אם וכאשר מצבו יתדרדר, כתוצאה למשל מתאונה, מחלות זקנה (כגון דמנציה), מוגבלות נפשית העלולות לפגוע בכושר השיפוט שלו. הממנה יכול לתת ייפוי כוח מתמשך לכלל ענייניו, האישיים (כולל הרפואיים) והרכושיים או רק לחלקם.
מיופה הכוח צריך לפעול על פי הנחיות הממנה, עליו לחתום ולאשר בכתב בפני עורך דין – כפי שיפורט בהמשך, או בפני בעל מקצוע בייפוי כוח רפואי, כי הוא מסכים לתוכן ייפוי הכוח המתמשך, כולל ההנחיות המקדימות הנכללות בו. במקרים שההנחיה היא בלתי אפשרית לביצוע, בלתי חוקית או כאשר ביצועה יפגע פגיעה חמורה בממנה – אסור למיופה הכוח לפעול לפיה. במקרה כזה הוא יכול לפנות לבית המשפט בבקשה להורות כיצד לפעול.

 

מי רשאי לבצע?

ייפוי כוח מתמשך נערך ע"י עורך דין אשר הוסמך לכך. הוא נחתם הן על ידי מייפה הכוח, הן על ידי האדם הממונה לעניינים הללו בבוא העת. ניתן למנות מספר אנשים לכל עניין וניתן למנות גם אופציות של אנשים חלופיים במידה ויבצר מהממונים למלא את תפקידם בבוא העת.

עורכת הדין  עופרה זיו מוסמכת לטפל ולערוך ייפוי כוח מתמשך בהתאם להכשרה על פי דין מטעם האפוטרופוס הכללי ומשרד המשפטים.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן