למה חשוב לטפל גם בהתמכרות לסמים קלים ואיך מתבצעת הגמילה?

בשנים האחרונות מתקיים דיון ציבורי ער סביב סוגיית הלגליזציה של הקנאביס. רוב הישראלים, עושה רושם, תומכים בהפיכת הצמח שכבר מסייע לחולים רבים לחוקי לגמרי, ולמעשה כבר כיום המשטרה אוכפת פחות ופחות מקרים של שימוש עצמי בקנאביס. למרות זאת חשוב להדגיש כי גם צריכת קנאביס עלולה להיות ממכרת, וייתכנו גם נזקים לא מבוטלים. למעשה ישנם גם מקרים שבהם נדרש תהליך גמילה מקצועי.

הנזקים שגורם שימוש יתר בקנאביס

קנאביס אולי מוגדר כסם "קל", אבל הפגיעה שלו עלולה להיות קשה. בין הנזקים האפשריים כתוצאה מצריכת יתר של מוצרי קנאביס ניתן לציין פגיעות מידיות בקואורדינציה וביכולות המוטוריות, פגיעות מתמשכות ביכולות הקוגניטיביות, ירידה ברמת התפקוד, הפרעות בשינה, חרדות ובמקרים קיצוניים גם הפרעות פסיכוטיות ומחשבות אובדניות. בהקשר זה כדאי לדעת ששיעור ה-THC במוצרי הקנאביס עלה בהדרגה עם השנים וכיום הוא גבוה בהרבה בהשוואה למצב לפני עשור או שניים.

עוד חשוב להדגיש כי לקנאביס פוטנציאל של ממש להפוך לממכר: הגוף מפתח בו תלות ובמקביל גם סבילות, ולכן נדרש מינון הולך וגדל כדי להגיע לאותה השפעה חיובית מבוקשת – וככל שהמינון גדל, גדל גם הסיכון להשפעות שליליות. אמנם התמכרות לסמים קלים לא מתרחשת במהירות כמו אחרי שימוש בהרואין, אבל הסכנה בהחלט קיימת. גם הנורמטיביות היחסית המיוחסת לסם זה תורמת לגידול במספר המכורים לקנאביס.

הדגשים העיקריים של גמילה מקנאביס

גמילה מקנאביס היא אתגר לא פשוט שמחייב ליווי מקצועי צמוד. בדרך כלל ההמלצה היא לקיים תהליך הדרגתי, ולהתייחס לא רק למאפיינים הפיזיים אלא גם ובעיקר לפן הרגשי. במקרים רבים נדרש טיפול בדיכאון וחרדה, שניים מהתסמינים הבולטים של הגמילה מהסם הקל הפופולרי, וכל תהליך כולל התייחסות לחסך הרגשי שהוביל מלכתחילה לשימוש המופרז בקנאביס ולאובדן השליטה בהרגל.

במרכז 'רוח בכפר' מתקיימים תהליכי גמילה מסמים מכל הסוגים, וכן מאלכוהול ומתרופות. כל תהליך מותאם ספציפית לאדם לאחר אבחון מעמיק, ומובל ע"י נשות ואנשי מקצוע עתירי ניסיון. לצד הטיפול הפרטני ייתכן גם שילוב של טיפולים קבוצתיים כדי להעצים את המחויבות לשינוי. לשיחת ייעוץ דיסקרטית צלצלו 054-6033858

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן