בית הדין למשמעת

מקומות פעילות שונים ברחבי הארץ דורשים עמידה בתנאי אתיים וקודי התנהגות ספציפיים. על מנת לשמור על נהלי עבודה תקינים ולמנוע עברות, קיים בית הדין למשמעת שבא להגן על פני האזרח ושאר העובדים, למנוע ניצול לרעה של מעמדות שונים (כגון עובדי מדינה). לדוגמא, בנציבות המדינה קיים מוסד שכזה הנמצא בשני מוקדים עיקריים – ירושלים ובחיפה ומסדיר את פעילותם התקינה של עובדי המדינה. שלושת חברי בית הדין נבחרים על ידי שר המשפטים וראש הממשלה, ופועלים לאורך תקופה של חמש שנים עם אפשרות הארכה.

העברות שנבדקות במסגרת בית הדין למשמעת ועונשיהן

בית הדין לענייני משמעת הוקם על מנת לבדוק לעומק מקרים של התנהגות בלתי תקינה של עובדי מדינה (לרבות העובדים ברשויות המקומיות). זה כולל כל פעולה שפוגעת בתדמיתה של המדינה או של מוסדות נפרדים, וכן אירועים פליליים שבוצעו על ידי אדם בתוקף תפקידו או בזמנו הפנוי סגירת תיק פלילי (היות וזה בכל זאת משליך על כל הממסד).

עברות אפשריו שנבדקות בבית הדין:

  • עובד שלא קיבל את מרות הממונים עליו
  • הפר את חוקי המדינה או פעל ברישול במסגרת העמידה בהם
  • נוהג בצורה שאינה מכבדת את תפקידו ופוגעת בתדמית עובדי המדינה
  • עובד מדינה שהורשע במסגרת בית דין פלילי בעבירה חמורה

העונשים הינם בדרגות חומרה שונות, החל מהתראה בלבד, עד פסילה מביצוע תפקיד ספציפי או פיטורין, או השהייה מהעבודה. גורם עונש נוסף או פרסום פסק הדין ופרטיו ברבים. העובד עשוי להיות מיוצג על ידי עורך דין המוסמך להופיע בפני בית הדין למשמעת.

ייצוג הולם במסגרת דין בבית הדין למשמעת על ידי עו"ד פלילי

עורך דין פלילי בצפון מומחה בעל ניסיון של מעל ל-20 שנה בערכאות שונות ומוסדות פלילים שונים. לרשותו כלים רבים לייצוג נאות במסגרת בתי דין, בתי דין צבאיים וכם בבית הדין לענייני משמעת. ההיכרות המעמיקה שלו בפסיקה בכל התחומים הנ"ל מאפשרת לכל אחד ממיוצגיו לקבל את ההגנה הטובה ביותר במידת האפשר ולשמור על זכויותיהם בכל שלבי הדין ולסיים כל הליך על הצד הטוב ביותר.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן